19 Eylül 2017 Salı

GELENEKSEL SANATLARIMIZI YAŞATANLAR-IV, AHLAT KÜLTÜR SANAT VE ÇEVRE VAKFI, İlhami NALBANTOĞLU

GELENEKSEL SANATLARIMIZI YAŞATANLAR-IV
           TEZHİP SANATÇISI
         FAHRİ DEMİR
Fahri Demir
Güzel Sanat Eseri Sahipleri Meslek Birliği GESAM’ın geçtiğimiz aylarda İran’ın Tebriz Kentindeki Sergiye katılmak üzere Ankara’dan hareket ettiğimizde kafile’de 30 civarında her daldan sanatçılar vardı. Çoğunluğu ilk kez bir araya geliyordu, bu nedenle yolculuğun ilk saatleri tanışmayla, sanatçıların birbirlerini tanımayla geçiyordu.
            Ancak ekibin içinde hareketli. dinamik, hoşsohbet, cana yakın, cıvıl cıvıl insanlar vardı. Her halleriyle farklı olduklarını gösteriyorlardı. Bunlardan birisi, saçları hafif kırlaşmış, orta yaşlarda, orta boylu, elindeki en son teknoloji ürünü kamerasıyla, dur durak bilmeksizin, bıkmadan usanmadan herkesin, her şeyin fotoğrafını çekiyordu. Sadece fotoğraf çekmekle kalmıyor, espriler yapıyor, herkesle şakalaşıyor, sıcak kanlılığıyla, neşesiyle sanatçıların gönüllerini kazanıyordu.
            Herkesin olduğu gibi benim de oldukça fazla fotoğrafımı çekiyordu. Kendisine sordum: “Bu kadar çok fotoğraf çekiyorsun, bunları nasıl ayıklayıp tasnif edeceksin? Bazı fotoğraflar benim için çok önemlidir, bunları nasıl temin edebilirim?” Yanıtı  ilginçti; “Haklısınız çok fotoğraf çektim, nasıl tasnif edeceğimi bilmiyorum.”  Ben bu fotoğrafları mutlaka istiyorum diye ısrar edince,; “Söz vermeyeyim ama size ulaştırmaya çalışırım,” diyerek beni rahatlattı.
            Ne ilginçtir ki, hiç beklemediğim bir zamanda ve hiç beklemediğim kadar bana çektiği fotoğrafları peş peşe göndermeye başladı. Doğal olarak bu yaklaşımı ile beni çok etkiledi. İşte o Fahri Demir’in özgeçmişini aşağıda sunuyorum.
Fahri Demir'in Eserlerinden Bir Örnek
            Fahri Demir, Bilecik’te doğdu, ilkokul ve ortaokulu burada bitirdi. Ardından Türk Hava Kuvvetlerinin çeşitli karargah ve birliklerinde görev yaptı. 2003 Yılından itibaren çeşitli sosyal içerikli Sivil Toplum kuruluşlarında çalışmaya başladı.
            Fahri Demir, Ankara Çayyolu-Ümitköy Okul Yaptırma Derneğinde aktif görev alarak çeşitli okulların yapılmasında etkin bir rol üstlendi. Daha sonra Çağdaş Eğitim Derneği’nde üyeli, Yönetim Kurulu Üyeliği ve dernek başkanlığı görevlerinde bulundu.
            Fahri Demir, bölgesindeki çeşitli okullar arasında “Bilim Şenlikleri” etkinliklerinde aktif rol üstlendi. 2008 Yılından itibaren sanat ağırlıklı faaliyetlere yöneldi. ÇABA Ebru Atölyesinde Necdet Akbaşlı’dan ebru dersleri aldı, bu hocanın yönlendirmesiyle kağıt oymacılığı sanatıyla ilgilenmeye başladı.
Daha sonraları Derya Kaldırım’dan tezhip dersleri almaya başladı. Yurdışı ve yurtdışında 50’ye yakın karma sergiye katıldı.
Fahri Demir, 2014 Yılından itibaren sanat çalışmalarını GESAM Üyeliği çatısı altında gerçekleştirmektedir. Ayrıca üyesi olduğu ÇABA , Bölgesel Ağaçlandırma Derneği Ebru Atölyesinin açtığı sergilere katılmaktadır.
Fahri Demir,  GESAM Bandrol ve Kültürel Etkinlikler Kurulu Üyesidir, bir kişisel sergi açtı, İngilizce bilmekte, evli ve  iki çocuk babasıdır.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder